Friday, 8 January 2016
The Protector of Citizens has found that the Regulatory Authority for Electronic Media has not taken action against the national broadcaster RTS1 for making children identifiable in a report on children placed in the sole custody of one parent after their parents’ divorce, which was broadcast in the central news programme “TV Journal 2” and posted on the RTS website. Quite apart from the fact that this programme constituted a clear violation of the duty to protect minors and respect personal dignity, it also provided information on a lawsuit concerning family matters, from which the public should be excluded in accordance with the law.